Bezpieczeństwo informatyczne

Bezpieczeństwo danych firmowych wymaga przestrzegania kilku kluczowych zasad, które dotyczą między innymi regularnego wykonywania kopii zapasowych danych poufnych, jak też danych pochodzących z plików tekstowych, plików graficznych, arkuszy kalkulacyjnych czy skryptów księgowych i rozliczeniowych. Powinno się pamiętać, że przechowywanie kopii zapasowych wykonywane jest przez firmy działające na rynku usług bezpieczeństwa informatycznego.
Jak nie utracić danych firmowych?
Podstawowa zasada bezpieczeństwa mówi o tym, aby regularnie wykonywać kopie zapasowe danych, które nie mogą być utracone, ponieważ grozi to przykrymi konsekwencjami dla funkcjonowania firmy.

Jednakże samo wykonywanie kopii to za niewiele, aby uchronić się przed utratą bardzo poważnych dla funkcjonowania firmy danych a także informacji. Niezbędne jest jeszcze przechowywanie dysków twardych z danymi firmowymi, które powinno być wykonywane przez profesjonalistów, a zatem firmy, które zapewniają w głównej mierze bezpieczny transport nośników informacji, jak też ich bezpieczne przechowywanie w sprawdzonych a także w odpowiedni sposób zabezpieczonych lokalizacjach. Wymagane jest to, by kopie zapasowe przechowywane były w przynajmniej dwóch różnorakich lokalizacjach, co w znaczący sposób zwiększa bezpieczeństwo danych firmowych. Co za tym idzie, przechowywanie kopii zapasowych warto powierzyć firmie, która zapewnia monitorowaną oraz całodobowo chronioną lokalizację. Co więcej, firmy oferujące takie usługi zajmują się także w archiwizacją danych elektronicznych oraz tych w wersji tradycyjnej.

Źródło: przechowywanie kopii zapasowych.

Dodaj komentarz