Choć jest to wyświechtane porzekadło, kontroluje się idealnie do opisania SEO copywritingu. Dlaczego? Nadrzędnym misją działań tej branży jest sprawienie, by konsumenci i wyszukiwarki internetowe zauważyły witrynę – sklep ecommerce, blog prywatny bądź firmowy czy również stronę z ofertą handlową. Stosuje się do tego między innymi promowanie strony internetowej – takie operacje, które mają sprawić, że strona znajdzie się na czele list wyszukiwania, ponieważ algorytmy Googlea uznają ich wiarygodność na podstawie oceny obiektywnych kryteriów.
Zmierzając do tego celu fachowcy budują odpowiednie zaplecze, zwane zapleczem pozycjonerskim, w skład którego wchodzą: profile na różnych serwisach społecznościowych , a ponadto blogi na różnorakich domenach, na których znajdują się artykuły o unikalnej, stosunkowo merytorycznej treści organizowane z analizują o przyjaznym przekazaniu algorytmom słów i fraz zasadniczych.
Takie działanie określane jest jako pozycjonowanie. W połączeniu z optymalizowaniem technicznym i optymalizowaniem treści stanowi jedną z podstaw seo. Dobieranie takich określeń, które są albo bardzo popularne, przez co spotykają się z silną konkurencją i wymagają znacznie więcej sugestie ze strony pozycjonera lub tak rzadkich, unikalnych, że dotrą do nich tylko zainteresowane osoby, przez co stopień konkurencja w tym obszarze drastycznie maleje.
Drugim istotnym elementem jest zdobywanie linków, znane jako linkowanie. Polega ono na umieszczaniu adresów prowadzących do witryny w komentarzach na stronach tematycznie związanych z główną stroną, w merytorycznych dyskusjach na forach (bądź w podpisach użytkowników – w współzależności o regulaminu danego forum) albo na serwisach społecznościowych. Istnieje również możliwość wewnętrznego linkowania w zakresie własnego serwisu, jest to jednakże zwodnicza forma i wymaga wyczucia przy określeniu, kiedy na prawdę dużo to już za bardzo dużo.
Równie efektywne są programy partnerskie oraz dodatkowo naturalna promocja – jeżeli artykuł tyczy się interesującego zagadnienia i jest przedstawiony w przystępny sposób, będzie się rozprzestrzeniał dzięki udostępnieniom i polubieniom bez żadnego sztucznego wsparcia ze strony pozycjonera. Do tego typu samodzielności dążą tak komercyjne strony, jak i prywatne poradniki i blogi internetowe.
Zobacz: nasza oferta na linkowanie.