Specjaliści od identyfikacji wizualnej


Nie każdy, kto ma własną firmę lub zastanawia się nad jej założeniem jest w stanie dokładnie określić, jaki wizerunek pragnie jej nadać. Dlatego zadania z takiego zakresu powierza się profesjonalistom.

Osoby takie najczęściej pracują w agencjach kreatywnych czy reklamowych i jednym z ichniejszym zadań jest obecnie identyfikacja firmy. To wszelkie działania, które zmierzają do opracowania szeroko rozumianego wizerunku firmy. Co się pod nim kryje? Z czym wiążą się takie działania? To nic innego jak działania, których zadaniem jest opracowanie czytelnego logo i wszelkich elementów, które w późniejszym czasie będą wykorzystywane w celach promocyjnych.
W przypadku działań, których zadaniem jest identyfikacja wizualna firmy jest wybranie dla niej najbardziej charakterystycznych rozwiązań, o ile chodzi o logo czy kolorystykę, jaka danej firmie będzie towarzyszyła ciągle. W tym przypadku znaczenie mają wykorzystane barwy i symbole. Bardzo istotne są grafiki czy rodzaj kroje czcionek, jaka będzie się wykorzystywało na przykład przy tworzeniu opakowań. Identyfikacja wizualna firmy zazwyczaj opiera się o te elementy graficzne, które w odniesieniu do danej firmy są najbardziej charakterystyczne. To dzięki nim określone firmy są identyfikowane i rozpoznawane. Dlatego w przypadku każdej z nich opracowywana jest księga identyfikacji i korzysta się z niej w późniejszych działaniach. Dosłownie o ile opracowaniem identyfikacji wizualnej zajmowała się jedna agencja, to dzięki księdze identyfikacji bez kłopotu kolejnymi kampaniami promocyjnymi może zająć się kolejna. Bo w księdze takiej dokładnie opisane zostaną wykorzystane grafiki fonty, czy zestawienia kolorystyczne. Dzięki temu ich odtwarzanie w późniejszych etapach działania jest banalnie łatwe i możliwe. W każdym takim przypadku istotne jest, ażeby identyfikacja wizualna była wykonana najlepiej jak się da.
Polecamy: whiteart.pl/identyfikacja-wizualna.


Dodaj komentarz