Każdego dnia w trakcie oglądania telewizji stajemy się odbiorcami setek reklam, które są emitowane przez każdą stację telewizyjną. Taka kampania reklamowa jest bardzo ze starannością zaplanowana, gdyż koszty powiązane z emisją spotu w telewizji są wyjątkowo wysokie. Nie mniej jednak, spoty reklamowe emitowane w telewizji przykuwają naszą uwagę o kilka bardziej, aniżeli standardowe banery reklamowe on-line. Dlaczego? Ponieważ przeglądając internet, w znaczącej liczbie przypadków chcemy dotrzeć do konkretnych treści, w czym przeszkadzają nam wszechobecne promocji. Spora większość z nas widząc przeciętną reklamę w Internecie, po prostu zamyka ją bez zastanowienia, nawet nie poświęcając wątpliwości na przeanalizowanie jej treści.
Sprawa wygląda zgoła inaczej w przypadku reklam telewizyjnych. Między innymi, reklam emitowanych na dokładnie sprecyzowanej stacji telewizyjnej nie możemy ominąć, przyspieszyć czy wyłączyć. Rzecz jasna, możemy zmienić oglądaną stację, jednak o ile oczekujemy na sam początek jakiegoś filmu lub programu, będziemy musieli poczekać na koniec bloku reklamowego. Obecnie dlatego, ciekawie skonstruowany spot reklamowy może zostać zapamiętany przez odbiorcę reklamy. Przykładem mogą być tutaj 2 postacie z akcji marketingowych: postać Henia z reklam hipermarketów TESCO, a też miś ze słynnej sieci komórkowej ,,Plush”. Obydwie postacie były utworzone w metodę, który posiada dobrowolnie zaciekawić odbiorcę, na zasadzie komizmu , a oprócz tego zabaw językowych. Zerwanie ze schematem w sytuacji reklam ma możliwość przynieść zarówno lepsze przyjęcie naszej kampanii reklamowe, jak i wzrost zainteresowania naszą marką.
Strona www: http://praktyczna-wiedza.pl/.