Wpływ zapachu na sprzedaż


 

Przyjemny zapach jest bardzo dużo bardziej pożądany niż zapach brzydki, nieładny. Ludzie doceniają ładne zapachy. Nie bez przyczyny używają pachnących kosmetyków, perfumują się. Wolą pachnieć ładnie. Ładny zapach pożądany jest także w miejscach, w których spędzamy czas. Zapach do domu to coraz przeważnie stały element cotygodniowych zakupów. Odświeżacze do toalet, odświeżacze zapachowe do pomieszczeń, olejki zapachowe czy aerozole odświeżające gwarantują ładny zapach w współzależności od sytuacji.

Branża kosmetyczna używając ludzką skłonność do ładnych zapachów usiłuje wyposażyć rynek w produkty spełniające nasze nadzieja, Zapach do domu, odświeżacz powietrza do samochodu czy zapach do biura musi być przyjemny i trwały. Człowiek lubi, kiedy na każdym kroku ładnie pachnie. Nasze przywiązanie do zapachów używa się też w handlu, o czym ewentualni klienci sklepów nie posiadają pojęcia. W większości przypadków praktyki takie stosowane są przez właścicieli tych największych sklepów, marketów i hipermarketów. Jeśli w sklepie ładnie pachnie chlebem czy nie dlatego, ze akurat je dostarczono. Ten ładny, dobrze kojarzący się zapach to działanie celowe. Miłe skojarzenia powoduje, że choćby czegoś nie potrzebujemy, pójdziemy to kupić. To nic innego jak tak zwany aromamarketing. To technika manipulowania podświadomością ludzką, bodźcowym działaniem na nią. Kiedy to człowiek podejmuje decyzje nie dlatego, ze tak planował, niemniej jednak pod wpływem chwili, impulsu. Aromamarketing to nic innego jak strategia handlowa mająca na celu jak największą sprzedaż. Strategia, która funkcjonuje, bo człowiek lubi ładne zapachy.

Zobacz też: zapach do biura.


Dodaj komentarz