Czy organizowanie szkoleń dla pracowników ma sens i należy to robić, czy lepiej zaoszczędzić sobie kosztów i fatygi? Zdania na ten temat są podzielone, bo jak pokazuje praktyka, efekty szkoleń nie zawsze są takie, jakich się spodziewano. Nie zawsze bowiem okazuje się, że szkolenia rozwiązywanie problemów mają takie zagadnienia, o jakie chodziło pracodawcom. Bywa tak, że taka tematyka nie jest wyczerpana.

Wiele w tej kwestii zależy też od tego, jak w udział w szkoleniu zaangażują się jego uczestnicy. Jeśli okaże się, że grupa pracowników, która została wytypowana do udziału w szkoleniu, nie zainteresuje się prezentowana tematyka, to nie wyniosą oni zbyt wiele z takiego kursu. Zaangażowanie i pragnienia osób, które mają być szkoleń, są bardzo ważne. Sama obecność na szkoleniu nie wystarczy. Należy skupiać się na tym, o czym jest mowa i przyswajać nowe informacje. Wyłącznie wtedy szkolenia z komunikacji mogą przynieść oczekiwane efekty. Dlatego ważnym zadaniem dla pracodawcy jest wyselekcjonowanie na szkolenia tych osób, które de fakto mogą na nich coś pozyskać i pragną w nich uczestniczyć nie na siłę i z racji konieczności, niemniej jednak z preferencje. Bardzo dobrze jest również, kiedy organizuje się szkolenia, korzystając z oferty sprawdzonych ośrodków szkoleniowych. Wtedy można być pewnym, że szkolenia z motywacji będą na wysokim poziomie. O ile weźmie się pod uwagę szkolenia przeprowadzane przez firmy, których się nie zna, w każdej sytuacji ponosi si w pewnym sensie ryzyko. Nie zawsze szkolenia organizuje się na takim samym wysokim i zadowalającym poziomie.
Dodatkowe informacje: jak zarządzać zespołem.

Dodaj komentarz