Notesy to rzecz tak praktyczna i potrzebna, że niełatwo się bez nich obejść. Warto zamówić je w swojej firmie dla pracowników. Poza tym, że będą prezentem od firmy i będą służyć do różnych zapisków, będą także pełnić rolę reklamową.
Aby mogły ją pełnić, notesy firmowe muszą mieć nadruk w postaci firmowego logo. Zamawia się notes, wybrawszy przedtem jedną z propozycji, a również wykonanie wybranego nadruku.
W wykorzystywaniu notatników do celów marketingowych ważne jest, jak one się prezentują. Im bardziej są one miłe dla oka i eleganckie, tym jest to bardziej przydatny przedmiot reklamowy. Im coś jest bardziej wartościowe, tym lepszym jest nośnikiem promocji. Można by wybrać mały notesik, niemniej jednak solidny notes w skórzanej oprawie zrobi lepsze wrażenie. Nie musi być bardzo duży. Ważniejsze jest, aby pomimo swojej okazałości, był też wygodny w noszeniu. Powinien mieścić się łatwo w niewielkiej szufladzie czy również w damskiej torebce. Najpraktyczniejszy jest format A5, czyli szkolnego zeszytu. Następnym, co powinno się wybrać, jest jego zestaw kolorów. Będzie ona zależna od rodzaju działalności. Różnorakie barwy mają różne znaczenie i nie każda pasuje do każdej branży. Najczęściej notesy firmowe mają jeden z kolorów, które są charakterystyczne dla firmy. To są te, które ukazują się w logo, na stronie firmowej, na materiałach graficznych i w wystroju biura. Ta sama paleta barw gadżetów reklamowych powoduje, że można mówić o spójnej identyfikacji wizualnej.
Kolejna na prawdę istotna kwestia w odniesieniu do wyglądu notesu to nadruk. Ten wybiera się indywidualnie. Często wybierane są notesy z logo, ale może to być również jego część, jeśli logo jest bardziej rozbudowane. Nadrukowane może zostać też hasło firmowe, jeżeli korzysta się z niego w działaniach marketingowych. Notes, jak i inne gadżety z nim, to sposób na rozpowszechnianie tego hasła.
Zobacz również: zobacz co piszą o notesach reklamowych indywidualnych.